Het interesseert me eigenlijk nogal weinig, die TV. Al die stations slepen elkaar al eeuwen lang mee in een eindeloze neerwaartse spiraal van zin- en breinloosheid. Het is slechts interessant voor reclamefilmmakers. Kijken wat de concurentie doet.
Maar van zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat hier verandering in gaat komen. Talpa is hard bezig een nieuwe, zeer gedurfde campagne te ontwikkelen. Het is nog super geheim maar ik ben door een ietwat loslippige marketingvriend die toevallig bij Talpa werkt alvast op de hoogte gesteld.
Zoals de meeste mensen wel zullen weten heeft Talpa de laatste tijd alle zogenaamde TV-talenten en -grootheden aan zich gebonden. Kwaliteit gegarandeerd, moet de geldsmijter gedacht hebben.
Positivo’s meenden inderdaad dat Talpa met een vernieuwend soort TV zou komen maar na een maand blijken de cynici toch weer gelijk te krijgen.
Het enige progressieve tot nu toe is méér reclame tussen de voetbalwedstrijden door. Verder is het een grote herhaling van bewezen onsmakelijke concepten. Nog net een tikkeltje tenekrommender.
Men heeft nu bij Talpa ingezien dat het niet meer werkt. Dat de ranzigste TV niet per sé de meeste kijkers trekt. Dat heeft ze aan het denken gezet en ze zijn met een niet eerder getoond idee gekomen. Ze wilden het eerst onder de titel “Hand in eigen boezem” onder de aandacht gaan brengen, maar net op tijd kwamen ze er achter dat dat tweeledig uitgelegd kan worden. En dat is nu juist niet de bedoeling.
Onder de leuze “Sorry! We gaan het helemaal anders doen” gaat Talpa binnenkort TV echt veranderen. Het idee er achter is dat pulp-tv nog meer pulp-tv veroorzaakt en dat het de kijker eigenlijk geen reet interesseert wat ie voorgeschoteld krijgt. Als er alleen pulp is kijkt de kijker alleen pulp, als er wat anders wordt aangeboden kijkt ie wat anders.
“Sorry. We gaan het helemaal anders doen” betekent natuurlijk gewoon: “Onze excuses voor de ongein waarmee we u veel te lang verveeld hebben, we gaan vanaf heden echt bijzondere TV maken”.
Dit houdt onder meer in dat alle corryfeeën die niet snel met een kwalitatief hoogstaand en echt vernieuwend idee voor de dag komen ontslagen zullen worden vanwege contractbreuk, waarin kwaliteit nadrukkelijk genoemd wordt.
Jonge TV makers krijgen meerdere platformen waarin naar hartelust geëxperimenteerd kan worden. Oude rotten mogen dat meesterwerkje wat altijd als ‘geniaal maar commercieel onhaalbaar’ weggeplebst werd toch uitbrengen. Zelfs de reclamefilmpjes zullen voortaan door een soort van smaakcommissie gaan. Het gaat echt heel bijzonder worden, als ik die marketingvriend mag geloven. Echt heel bijzonder.
Ze gaan zelfs de freelancers gewoon op tijd uitbetalen.
Oh, ik hoop echt dat dit betekent dat er 24 uur per dag/nacht As the World turns wordt uitgezonden?
Ghehe.
laten we e.e.a. even goed doorspreken tijdens het aanstaande drinkgelag en dan spijkers met koppen slaan om snel walmend rijk te worden.
echte verandering is al een echte verandering dacht ik zo! want er wordt nu echte tv gemaakt. voorheen was het tv maar nu even voor het echie. *gaat fluitend op het terras zitten.
Echt? *gluurt door gordijnen* Verdomd! Het is nog steeds lekker weer.
Heeft iemand een gevoelstemperatuur bij de hand?